Ιδιαίτερα Μαθήματα Ισπανικών για Ενήλικες.
Όταν μιλάμε για μαθήματα που απευθύνονται σε ενήλικες, είναι βασική αρχή μας να εξετάζουμε την διάθεσή τους, τις προτιμήσεις τους και τους μαθησιακούς τους στόχους.
Λαμβάνουμε υπόψη τις υποχρεώσεις τους εργασιακές και άλλες και χτίζουμε ένα μοναδικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις δυνατότητές τους.
1 Αρχική αξιολόγηση και καθορισμός στόχων.
Ξεκινάμε με μια αρχική αξιολόγηση του επιπέδου του σπουδαστή, αν υπάρχει. Αν δεν έχει καθόλου γνώσεις, προσπαθούμε να τον κάνουμε να ανακαλέσει οποιαδήποτε σχέση μπορεί να έχει με την ισπανική γλώσσα ώστε να νιώσει την σύνδεση που ήδη έχει και να θελήσει να την ενισχύσει. Επίσης συζητάμε τους ακριβείς στόχους του. Είτε είναι επικοινωνιακές δεξιότητες αυτές που θέλει να αποκτήσει είτε ενίσχυση των επαγγελματικών του δυνατοτήτων είτε πολιτιστικό ενδιαφέρον ή ψυχαγωγία, πρέπει να χτίσουμε το ανάλογο πρόγραμμα. Το κάθε πρόγραμμα είναι μοναδικό όπως μοναδικός είναι και o κάθε άνθρωπος.
2 Συχνότητα και διάρκεια μαθημάτων.
Εντοπίζουμε από κοινού την δυνατότητα για τον εβδομαδιαίο αριθμό μαθημάτων και την διάρκειά τους, σύμφωνα με την διαθεσιμότητα του σπουδαστή και τον επιθυμητό ρυθμό μάθησης. Τα ιδιαίτερα μαθήματα ενηλίκων έχουν εύρος διάρκειας μίας ή δύο ωρών, ανάλογα με την διάρκεια συγκέντρωσης και απόδοσης του σπουδαστή και βέβαια το πρόγραμμά του.
3 Εστίαση στην ακουστική και προφορική επικοινωνία.
Πιστεύουμε ότι η γλώσσα είναι πάνω από όλα μέσο επικοινωνίας και αυτό θέλουμε να ενισχύσουμε. Με γνώμονα την επικοινωνία, διαθέτουμε ένα σημαντικό μέρος κάθε μαθήματος στην βελτίωση και ενίσχυση της ακουστικής ικανότητας και της προφορικής επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας θέματα ενδιαφέροντα για τον σπουδαστή.
4 Γραμματική και λεξιλόγιο.
Σε κάθε μάθημα εισάγουμε τον σπουδαστή σε νέο, βασικό λεξιλόγιο και σχετικά γραμματικά φαινόμενα. Πάντα παρέχουμε παραδείγματα, επεξηγήσεις και ασκήσεις κατανόησης.
5 Εξάσκηση στην κατανόηση κειμένου και την παραγωγή γραπτού λόγου.
Ενσωματώνουμε από πολύ νωρίς την εξάσκηση στην κατανόηση κειμένων ώστε να ενισχυθεί η διαισθητική αντίληψη του σπουδαστή. Αναθέτουμε συχνά, μικρά κείμενα, ιστορίες ή άρθρα που άπτονται των ενδιαφερόντων των σπουδαστών. Ενθαρρύνουμε την γραπτή απόδοση απλών κειμένων, mails ή ημερολογίων, προκειμένου να αποκτηθεί από πολύ νωρίς η ικανότητα της γραπτής επικοινωνίας.
6 Πολιτιστική εξερεύνηση.
Ενσωματώνουμε πολιτιστικές πτυχές του ισπανόφωνου κόσμου στα μαθήματά μας. Συζητάμε για έθιμα, παραδόσεις, τραγούδια και ταινίες ισπανικές ή λατινοαμερικάνικες ωστέ να χτίσουμε μία σύνδεση με την ισπανική κουλτούρα. Επίσης πάντα ασχολούμαστε με θέματα επικαιρότητας ή τρέχοντα δρώμενα.
7 Επανάληψη και αξιολόγηση προόδου.
Η επανάληψη είναι το μέσο της πλήρους αφομοίωσης της διδακτέας ύλης. Αναθέτουμε απλές ασκήσεις αξιολόγησης για να εντοπίσουμε περιθώρια βελτίωσης και παρέχουμε εποικοδομητική ανατροφοδότηση και προτάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη.
8 Ευέλικτες προσαρμογές του προγράμματος.
Παραμένουμε ευέλικτοι ώστε να προσαρμοζόμαστε στις εξελισσόμενες ανάγκες του σπουδαστή και στους περιορισμούς του προγράμματος. Επιτρέπουμε τον περιστασιακό επαναπρογραμματισμό των μαθημάτων, εάν είναι απαραίτητο, για να διασφαλιστεί η συνέχεια και η πρόοδος.